Shoppen en Staten Island

19 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Na het ontbijt in het park ( is inmiddels vaste prik) splitsen we ons: de dames gaan shoppen bij Abercrombie, Hollester, Aeropostale etc. en ik ga naar Greenwich Village ende High Line. Greenwich Village is de creatieve, alternatieve buurt waar veel popmuzikanten gewoond hebben (O.a. Bob Dylan). Het is wel een rustige buurt, maar qua sfeer valt het mij wel tegen. De High Line is een voormalig bovengronds spoortraject, wat nu is omgetoverd tot een park. Leuk om hier relax te wandelen, tevens een lekker fris windje. Je krijgt ook wel een goed beeld van de enorme groei van New York in het begin van 1900. Ik heb zo wie zo veel bewondering voor de infrastructurele voorzieningen in de stad: hier zijn echt visionairs mee bezig geweest en in hoge mate bepalend voor de groei van deze enorme stad.

Wat ons overigens ook opvalt is dat iedereen super vriendelijk en behulpzaam is. We voelen ons eigenlijk nooit bedreigd. Marieke en Willemien gaan ' gewoon' hardlopen in het park, het is absoluut verantwoord. Ik ga even Harlem in ( hier wonen vooral gekleurde mensen, en vroeger was het niet altijd veilig) en voel me volledig op mijn gemak.

Aan het eind van de dag gaan we naar zuidelijk Manhattan om met de (gratis) veerpont naar Staten Island te gaan. Vanaf de boot heb je een prachtig uitzicht op de skyline van New York en bovendien varen we vlak langs het vrijheidsstandbeeld. De wind maakt het ook lekker koel op de boot, dus we genieten er in volle teugen van en ook de 30 minuten terugvaart vinden we erg fijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heleen:
    21 juli 2013
    Hoi allemaal, deze ervaringen hebben wij ook! NY is een erg leuke stad ;-)