Nationaal Historisch museum

18 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Weer een lekker ontbijtje in het park. Op deze plek worden veel honden uitgelaten, dat vinden we wel leuk ( maar missen Sammie hierdoor wel). We gaan rustig wandelen door het park. We komen aan de andere kant van het park terecht. We vluchten vanwege de hitte een Starbucks in, dat vinden de kinderen wel prima. Daarna weer door het park, langs het grote reservoir en naar Belvedère castle. We gaan ook naar Strawberry fields, de plek ter nagedachtenis van John Lennon. Het is vandaag heel warm (36 graden) en we gaan naar het National Historic Museum of Nature: lekker koel en zeer interessant. We kunnen lang niet alles zien, maar zijn onder de indruk van het gedeelte over de prehistorie: geraamtes van vele soorten dinosaurussen en andere reptielen. Ook het deel over Afrikaanse dieren is erg mooi.

,s avonds besluiten we te gaan eten in het park, de etenswaren kopen bij de lokale supermakt. Al met al toch weer een vermoeiende, maar mooie dag.