Coney Island en Brooklyn Bridge

20 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar het strand bij Coney Island; het Scheveningen van New York. Het is en hele reis met de subway: zeker een uur door Brooklyn. Coney Island is wel een beetje vergane glorie, in de jaren 30 - 50 was dit wel de place to be. Het Luna park heeft een beroemde houten achtbaan, een hoog rad etc. Je kunt hier wel prachtig        Over de promenade lopen. Het zeewater is heerlijk, maar op het strand wordt het wel snel erg warm. Na nog een heerlijke duik besluiten we terug te gaan want het wordt te warm. We willen nog over de Brooklyn Bridge lopen, maar moeten hiervoor eerst door Chinatown en de Italiaanse wijk. Erg sfeervol, druk en hier en daar stink het ook wel.Charlotte is erg stilletjes en wordt een beetje ziek ( vermoeidheid, warmte, temperatuurschommeling door airco's etc). Charlotte en Willemien blijven achter op en bankje en wij gaan de brug op. De Brooklyn Bridge wordt opgeknapt en daardoor hebben we geen goed zicht op de brug en de omgeving. We gaan deze keer bij McDonald eten ( vooral heel salade) en gaan redelijk op tijd naar het hotel om Charlotte rust te geven.