Downtown Manhattan

17 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Het hotel ligt tegenover Central Park, dus we gaan naar een supermarkt, kopen wat voor het ontbijt en gaan in het park zitten. Heerlijk, maar het is nu al behoorlijk warm (28 graden?). Vervolgens gaan we met de subway naar het meest zuidelijke puntje van Manhattan. Een mooi uitzicht over de Hudson river, veel herdenkingsmonumenten etc. We lopen Broadway in en komen zo langs Wallstreet en Ground Zero. Dat laatste is indrukwekkend maar de kinderen doet het niet zo veel. Het is erg warm en we vluchten een Starbucks in voor koffie en verkoelende drankjes. Daarna lopen we verder naar het noorden tussen de hoge gebouwen; erg bijzonder dit nu in het echt te zien. De vermoeidheid slaat toe, we nemen weer een subway naar de 5th -Avenue, waar de interessante winkels voor de meisjes zijn. Tenslotte gaan we naar Times Square, het toeristische middelpunt. We wordt hier gek van de lichtreclames en de vele mensen. We vinden een goedkope pizzeria; na het eten nog een winkel in en dan naar het hotel. Toch weer dodelijk vermoeiend vandaag, morgen maar wat rustiger aan doen.