Fietstocht naar Praag: richting Einbeck

4 augustus 2019 - Stadtoldendorf, Duitsland

Gasthof in Bad Meinberg is de beste tot nu toe: vriendelijke mensen, een goede locatie en een uitgebreid ontbijt. Op de fiets merk ik dat ik in het heuvelland ben aangekomen: af en toe een pittige klim en na 80 km  wordt het doorbijten. Vandaag een relatief korte tocht ( denk ik dan nog). In Hoxter houd ik een langere pauze; het plaatsje is mooi, erg toeristisch en er zijn veel pensinado’s ( met elektrische fietsen). Ik fiets door naar Markoldendorf waar ik mijn overnachting heb. Maar als ik daar kijk waar ik precies moet zijn blijk ik een eind terug te moeten. De overnachting is in Stadtoldendorf; ben ik een uur geleden doorheen gekomen (16 km terug). Ik besluit een andere weg terug te fietsen om het moreel wat hoog te houden. Het is veel vals plat omhoog: voelt als strafwerk ( en dat is het natuurlijk ook). Aangekomen bij de Gashof is er niemand, dus ik ga bellen. Uiteindelijk krijg ik iemand te pakken en hij geeft instructies hoe binnen te komen. Leuk is natuurlijk anders. In het stadje is helemaal niets te doen, maar gelukkig kan ik pizza eten. Vandaag toch weer 125 km gereden !