Fietstocht naar Praag: naar Goslar

5 augustus 2019 - Goslar, Duitsland

Dit gasthaus was nauw niet bepaald gezellig, dus ik ben blij dat ik vertrek. De eerste 16 km ken ik dus al; gelukkig is dit een mooi gedeelte dus zeker niet vervelend. Ik ben vrij snel bij Einbeck: een mooi plaatsje met veel vakwerk huizen en wat bekend is vanwege zijn vele brouwerijen. De route vandaag vind ik persoonlijk iets minder mooi omdat het veel langs normale wegen gaat; de vorige dagen was dit beduidend minder. De plaatsjes en dorpen zijn daar in tegen zeer fraai: veel vakwerkhuizen, leuke steegjes en kleurrijke beschilderingen. Duitsland is toch echt wel heel erg mooi en volgens mij ook wat ondergewaardeerd. Onderweg heb ik wel een paar pittige klimmetjes: stelt wellicht niet zoveel voor maar na 60 km en alle voorgaande dagen voel ik mijn bovenbeenspieren wel goed. In Goslar aangekomen vind ik snel mijn onderkomen welke wel bijzonder is. Het is een kamer in een flat in een buitenwijk van Goslar en een (Afrikaanse?) vrouw verhuurd een slaapkamer als B&B. Ze is aller vriendelijkst maar het ontbijt voor morgen moet ik zelf verzorgen. Dus ga nog even boodschappen doen voordat ik in Goslar wat ge eten.