Fietstocht naar Praag: naar Bad Meinberg

3 augustus 2019 - Horn-Bad Meinberg, Duitsland

Na het ontbijt zit ik rond 9:00 uur al weer op de fiets. Ik merk dat ik in een soort flow begin te komen: de eerste 50 km zijn zo voorbij. Ik heb de tweede pauze gepland in de plaats Verl, maar helaas rij ik een paar keer wat km’ers te veel, dus rond de 80 km ben ik daar. Ik moet nu wel even bijkomen. Ik heb wel erg veel geluk met het weer: het is rond de 24 graden, wind heb ik meestal mee en nog steeds geen drup regen. Het valt me onderweg wel op dat de natuur ook erg droog is en een flinke bui wel kan gebruiken. Wat me ook opvalt is dat in Duitsland vele boerderijen echt heel groot zijn: enorme huizen met schuren en stallen. En wat in plaatsjes opvalt: sigarettenautomaten langs de kant van de weg in woonwijken: dat kan in NL toch echt niet. Vlak voor Detmold houd ik nog een korte pauze en er komt iemand naar me toe om te vragen of ik iets wil hebben. Ik zeg ‘bier’ en hij wil het nog gaan halen ook. Maar ik moet nog wat km’ers dus ik bedank hem vriendelijk. Voorbij Detmold kom ik langs de ‘ Externsteine’ : blijft een indrukwekkend natuurfenoneem (zie foto). Na140 km kom ik aan in Bad Meinberg waar ik een overnachting heb. Bad Meinberg is een kuuroord, dus wel leuk om hier even rond te lopen.