Fietstocht naar Praag: naar Glandorf

2 augustus 2019 - Glandorf, Duitsland

Vanochtend bij het ontbijt een paar Engelsen ontmoet. Hun auto was kapot, dus gingen ze maar fietsen. Dat viel dus behoorlijk tegen, ze zaten er een beetje doorheen. Maar waren al vanaf Hoek van Holland onderweg ! Ik ga deze keer iets na 9.00 uur weg. Het is een prachtige tocht met een paar hele mooie kasteeltjes onderweg. Tegen 13.00 uur ( en na 73 km) ben ik in Munster. Ik houd hier een lange pauze en ga uiteindelijk ook eten bij de Kiepenkerl, het befaamde restaurant alhier. Munster is echt een prachtige stad, echt een aanrader voor wie het niet kent. Rond 16.30 uur stap ik weer op de fiets want ik moet nog 40 km. Op het eind van de dag krijg ik wel wat zadelpijn. Het weer wordt steeds dreigender en ik hoor het onweren. Gelukkig kom ik droog aan in Glandorf, het plaatsje waar ik een overnachting heb geboekt. Ben amper binnen en het begint te regenen; dat is nog eens mazzel hebben. Het plaatsje Glandorf is zeer saai, dus dat wordt Netflix kijken en vroeg naar bed.