Fietstocht naar Praag: van Arnhem naar Legden

1 augustus 2019 - Arnhem, Nederland

Vandaag begonnen aan de fietstocht naar Praag. Uit Arnhem vertrekken rond 09:45 uur. Het is goed fiets weer: zo’n 23 graden, zonnig en bewolkt, de wind heb ik voornamelijk mee en geen regen. Het eerste deel van de tocht via Doesburg en Bronkhorst ken ik natuurlijk al op mijn duimpje. Na Vorden kom ik in nieuw gebied. Wat is die Achterhoek toch mooi: prachtige houtwallen, weides, bosgebieden. En vooral: wat een rust. Ik stop wat langer bij het plaatsje Borculo: een leuk plaatsje. Ligt aan het riviertje de Berkel welke loopt vanuit Duitsland tot aan Zutphen. Werd 100 jaar geleden nog druk bevaren door kleine bootjes met allerlei vracht, maar nu is er nog enkel wat pleziervaart. Na 1 uurtje rij ik verder en bij 100 km passeer ik de grens. In Vreden (ook een leuke plaats) houd ik weer een kleine pauze en fiets dan door naar Legden; hier heb ik een kamer bij een gasthof geboekt. Het laatste stuk begint nu wel zwaar te worden en na 140 km ben ik blij er te zijn. Is een mooi gasthof en mooie kamer. Na gedoucht te hebben ga ik in een restaurantje wat eten. Het in ongelofelijk dat je voor €11,- een prima maaltijd krijgt die ik (ondanks een flinke trek) bijna niet op krijg. Nog even een biertje drinken in het gasthof en dan naar bed.

1. Heleen:
    31 juli 2019
    Hoi Jan Vanuit Sardinie wensen wij jou een mooie fietstocht toe. En....super leuk dat we je avonturen kunnen volgen! Groetjes Doede en Heleen
  2. Jan:
    31 juli 2019
    Hoi Heleen en Doede,
    Ben met de voorbereiding bezig en ga een log bijhouden. Hoe is het op Sardinië ? Mooi eiland en lekker weer ?

Groet Jan
    1 augustus 2019
    Knap hoor! 140 km. Ik ben trots op je ☺️😘
  5. Marieke Jacobs:
    2 augustus 2019
    Klinkt fantastisch! Over goedkope maaltijden verbaas ik me hier ook wel eens ;)
  6. Jan:
    2 augustus 2019
    Heb jij het ook nog goed naar je zin ?
  7. Marieke Jacobs:
    3 augustus 2019