Naar New York

16 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Na het ontbijt gaan we de camper alvast opruimen. Als laatste op IJsland willen we nog een vogelrots bezoeken. Het is niet ver rijden, maar het laatste stuk is onverhard en we moeten een klein riviertje door. Op de rots hebben we mooi uitzicht, het is vandaag ook prachtig weer. Dan weer terug naar de camping om nog wat te eten, in te pakken. Etenswaren die we niet kunnen meenemen laten we achter op de camping, dat is hier heel gebruikelijk.  We moeten haasten om de camper in te leveren en worden naar het vliegveld gebracht.  Om 17.00 uur vertrekken we en komen 18.30 uur ( 4 uur tijdsverschil) aan. Paspoortcontrole, bagage ophalen etc kost veel tijd. Het valt gelijk op dat het hier veel warmer is: zo'n 30 graden ipv 10 graden op IJsland. Met de metro (subway) is het nog een uur naar het hotel. Het is wel slepen met al die bagage, maar we komen tegen 22.00 uur aan bij het hotel . Nog snel even wat eten bij een McDonalds en daarna dodelijk vermoeid naar bed. Willemien is helemaal bekaf, kan nog net tandenpoetsen en valt in diepe slaap.