Central park, Rockefeller, station etc

21 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is het zondag, we gaan het rustig aandoen. Charlotte voelt zich wel beter, maar is er  nog niet helemaal bovenop. Marieke en Willemien van hardlopen waarbij Willemien de weg kwijtraakt in het grote park. Gelukkig weet ze de naam van het hotel en na een paar week vragen is ze na zo'n 2 uur weer terecht. Ik ben door het park gaan lopen in de hoop Willemien tegen te komen. Daarna wil ik toch een stukje van de Bronx zien en ga met de subway naar het Yankee stadium. Ziet er allemaal keurig uit, ik had een ander beeld van de Bronx, maar ik durf toch niet verder deze wijk in te gaan. Bij terugkomt bij het hotel (of beter: onze gezamenlijke ontbijtplek in Central park, op de Great Hill), gaat Carolien lopend door het park naar Times square. Op zondag zien er erg veel sporters (hardlopen , fietsen, skaten etc) in het park. Het park blijft boeiend, ook door de vele hoogteverschillen en vele activiteiten.

Ik ga met de kinderen met de subway naar Times Square en bezoeken van hieruit de bibliotheek (helaas gesloten), het centraal station, het hotel Waldorf Astoria en het Rockefeller centre. We gaan pizza eten op ons gebruikelijke adres ( Sbarro op Times Square, heerlijk en onvoorstelbaar goedkoop: twee ernorme pizza's voor $20,-). Tegen de avond gaan we met de south ferry op en neer naar Staten Island: Bij de terugvaart is het reeds donker en heb je een prachtig uitzicht op de verlichte skyline van New York. Mede doordat we een stuk met de bus teurgmoeten zijn we toch weer aan de late kant bij het hotel.

1. E&T:
    24 juli 2013
    Deze stadt noteren wij ook op het lijstje! Volop avontuur te beleven.
    Dames, dan maar voor de marathon gaan tzt. Kan ik bij de fiinsch gaan staan voor de huldiging.
    Groet en geniet ze nog.