Shoppen en Top of the Rock

22 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste hele dag in New York. De dames moeten toch nog shoppen, dus we gaan naar Hollister en diverse schoenen zaken. We kopen allemaal minimaal en paar (sport)schoenen. Het kost allemaal wel veel tijd. Hierna bezoeken we de bibliotheek: een prachtig sfeervol gebouw. De bibliotheek heeft in New York maar liefst 85 filialen. Wat ik trouwens heel opvallend vind zijn de gebouwen van zo' n 100 jaar geleden: toen waren het de grote gebouwen van de stad, nu vallen ze vrijwel weg tussen de wolkenkrabbers. Gebouwen van 40, 50 verdiepingen zijn hier heel normaal. We bezoeken het Rockefeller centre (bekend van de grote kerstboom tussen de kerst); op een van deze gebouwen kun je naar boven (Top of the Rock). Op de 70ste verdieping heb je een prachtig uitzicht over de stad. Helaas is het wel bewolkt, dus het uitzicht is niet optimaal.

Vandaag is overigens de enige dag dat het deels geregend heeft: in de ochtend in plensbui (waar je snel doorweekt van bent), en ook 's avonds nog regelmatig een bui. maar het blijft rond de 25 graden.