Fietstocht naar Praag: naar Lutherstadt / Wittenberg

8 augustus 2019 - Wittenberg, Duitsland

Vandaag dus eerst naar het Bauhaus in Dessau. Dit gebouw was 100 jaar geleden ultramodern doordat het gemaakt was van staal, beton en veel glas. Het idee hierachter was dat mensen gelukkiger zijn met veel licht, lucht en ruimte. Het gebouw is nog gewoon in gebruik als hogeschool (bouwkunst, architectuur), maar je kunt een aantal ruimtes bezichtigen. Ik vind echter de buitenkant mooier en indrukwekkender dan de binnen ruimtes. Tegen 11.30 stap ik op de fiets voor een korte rit (65 km) naar Lutherstadt / Wittenberg. Deze omgeving blijft een beetje saai: het gedeelte voor de Harz vind ik aanzienlijk mooier dan het gedeelte erna. Lutherstadt / Wittenberg is echter weer een verrassend mooi plaatje. Ik heb ook een mooi hotel in het middel van de stad. Ik zie ook voor het eerst de Elbe, maar dat zal morgen nog wel vaker gebeuren

1. Carolien:
    9 augustus 2019
    Ik schrik wel van het Bauhaus. Het ziet er in mijn ogen meer uit als een gevangenis...Het zou mij niet gelukkig maken als ik er zou wonen. De gebouwen op de laatste foto zien er gelukkig een stuk mooier, positiever en gezelliger uit 😊.