Blue Lagoon

10 juli 2013 - Skógafoss, IJsland

Ik loop en tijdje achter met het reisverslag, want verbinding met Internet viel niet mee op IJsland. Er volgt nu dus een inhaalslag.

Deze dag begint erg druilerig. Gelukkig heeft de camping op Grindavik een mooi gebouw waar je kunt koken, eten, afwassen etc. Na het ontbijt gaan we naar de Blue Lagoon, ongeveer 6 km rijden. Als we het eerste blauwe riviertje zien raakt iedereen opgewonden: mooi, hoe kan dit ? We gaan de Lagoon in:  een ondiep meer met heerlijk warm water wat door de mineralen een blauwe kleur heeft. Je kunt je ook insmeren met een soort scrub, door de witte kleur zie je er dan erg vreemd uit. Na zo'n  4 uur hebben we genoeg liggen weken en vertrekken we weer. We rijden in mist en miezer regen naar Skotafoss, ongeveer 200 km verder. Skotafoss is een mooie waterval, waar je langs omhoog kunt lopen. Prachtig uitzicht. Alleen de regen wordt steeds erger, dus we gaan terug naar de camper om te eten, lezen en gaan moe maar voldaan slapen.

1. Janny:
    17 juli 2013
    Prachtig!, ik zie het helemaal voor me: het mooie prachtige meer met mooie mensen ingesmeerd met witte scrub!
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Wij hebben heel droog, warm weer en konden wel wat van jullie regen gebruiken.
    Tot het volgende reisverhaal, liefs van E&J.